Hva står NOD for?

Hva står NOD for?

jeg mener jeg fikk vite dette engang.

men uansett kan dere jo spekulere… :P

Rajohan
Send melding

Er det ikke Brotherhood of Nod de egentlig heter da? Kan ikke huske å ha hørt at nod står for noe spessielt men, det gjør det kanskje?

Her en en link til wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Brotherhood_of_Nod og de har heller ikke definert NOD som noe annet enn Brotherhood of Nod.

#1, skrevet for over 4 år siden
flygel
Send melding

Vel, hele broderskapet er egentlig basert på religiøse ting og tank… man merker jo det tydelig da Kane kaller seg messiah hele tiden. Etter at Cain drepte Abel (i bibelen) ble Cain forvist til ett land som het Nod (ikke spør hvor det er..) og det er strot sett det jeg vet.. og nei, jeg er ikke kristen :p

btw, Kane / cain? =)

#2, skrevet for over 4 år siden
flygel
Send melding

hmmmm fant no nytt her på wikipedia som jeg ikke viste

“And Cain went out from the presence of the LORD, and dwelt in the land of Nod, on the east of Eden.” (Genesis 4:16, King James Version)

This passage is generally recognized as a mistranslation; “Nod” (נוד) is the Hebrew root of the verb “to wander” (לנדוד). One interpretation of Genesis 4:16 is that Cain was cursed to wander the land forever, not that he was exiled to a “Land of Wanderers”, otherwise absent from the Old Testament.

#3, skrevet for over 4 år siden

Du må være logget inn for å kunne skrive innlegg. Klikk her for å bli medlem.

Logg inn

Bli medlem | Glemt passord?

Poll

Hvilket spill gleder du deg mest til?

C&C 3 Kanes Wrath (RTS)
11%
C&C Red Alert 3 (RTS)
47%
C&C Tiberium (FPS)
16%
Håper de lager C&C Generals 2 (RTS)
26%