Forslag til egen Tiberium.no ladder/ranking for nordmenn.
Følgende poppa opp i huet mitt når jeg leste detta med egen norsk/tiberium ladder=) (the top 10 norge! – topicet)
Det som står under har følgende forutsetninger, men disse forutsetningene kan og må selvfølgelig endres(men det ødelegger ikke systemet.) 1: 10 spillere. 2: Til å starte med er det en ranking på hvem som er antatt 1,2,3 osv plass.
1.spillerA – Vinner du mot spillerA får du 25pts+100pts
2.spillerB – Vinner du mot spillerB får du 25pts+90pts
3.spillerC – Vinner du mot spillerc får du 25pts+80pts
4.spillerD – Vinner du mot spillerD får du 25pts+70pts
5.spillerE – Vinner du mot spillerE får du 25pts+60pts
6.spillerF – Vinner du mot spillerF får du 25pts+50pts
7.spillerG – Vinner du mot spillerG får du 25pts+40pts
8.spillerH – Vinner du mot spillerH får du 25pts+30pts
9.spillerI – Vinner du mot spillerI får du 25pts+20pts
10.spillerJ – Vinner du mot spillerJ får du 25pts+10pts
1.spillerA – Taper du mot spillerA får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
2.spillerB – Taper du mot spillerB får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
3.spillerC – Taper du mot spillerc får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
4.spillerD – Taper du mot spillerD får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
5.spillerE – Taper du mot spillerE får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
6.spillerF – Taper du mot spillerF får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
7.spillerG – Taper du mot spillerG får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
8.spillerH – Taper du mot spillerH får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
9.spillerI – Taper du mot spillerI får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
10.spillerJ – Taper du mot spillerJ får du 25pts(om han har høyere rank enn deg.)
Bonuser: 5 kamper spilt: 25pts
10 kamper spilt: 25pts
15 kamper spilt 50pts
20 kamper spilt 25pts
25 kamper spilt 25pts
30 kamper spilt 50pts
35 kamper spilt 25pts
40 kamper spilt 25pts
45 kamper spilt 50pts
50 kamper spilt 100pts
Noen enkle regler/notater:
-Man deler sin totale poengsum på antall kamper spilt, så det hele ikke avgjøres av hvem som har mest tid, selv om det å kunne spille flere kamper skal belønnes, men ikke være en helt avgjørende faktor.
-Kun tillat med X antall kamper mot hver enkelt spiller(så ikke noen skal missbruke det å spille kun mot antatt svakere spillere og/eller lage en slags allianse.)
-Alle kamper som skal telles må replay kunne vises til(enkelt og greit så ikke folk skal kunne jukse på dette.)
-Det hele foregår over en periode(en måned f.eks)
-En egen ladder/ranking for total poengsum som ikke resettes når perioden er over(på denne måten har vi både månedens(eller nå enn hvor lang perioden skal vare) beste og den som har gjort det best totalt.)
-Ved å bruke et slikt system at du får mere pts for å slå en høyere på rankingen vil det oppmuntre til “hardere” kamper og ikke bare å “surfe videre” på antatt dårligere, det gjør det også “lettere” å skulle ta igjen personen forann deg, noe som etter min mening vil gjøre ting mere spennende, samt det at man får 25pts selv om man taper så lenge man spiller mot en høyere på ladder/ranking.
-Vi ville selvsagt blitt flere enn 10 spillere, og derfor måtte di forskjellige “pts” verdiene sikkert blitt justert etter nettop dette(er det 15 spillere så er min. pts 10 for han som er sist på ladderen/rankinga og 150pts for å slå den beste.)
-Er ikke sikker på om det vil kunne kludde det mye til med at man får litt ekstremt mindre pts for å vinne over sistemann på ladderen i forhold til øverste med tanke på at man deler total pts på antall kamper spilt, men dette bør kunne ballangseres gjennom max mengde matcher mot samme kar, samt kansje justeere pts mengdene noe om det vil være problemer.
-Start ladderen/rankingen for neste periode vil bli som den ble avsluttet sist periode. F.eks: spilerA avsluttet som nr.6 da er han antatt å være 6best når neste periode starter(men alle starter jo seff med 0pts, dette er bare så man har noe å gå utifra.)
-For at ikke ting skal bli alt for stressende for di som måtte ville drive “systemet” så foreslår jeg at man bare oppdaterer til visse tider, så selv om en “egentlig” er gått forbi en annen i pts, så vil ikke dette ha noen effekt så lenge det er føre neste oppdatering.
Til slutt vil jeg bare si at dette var litt i farta, og er ikke sikker på om jeg har dekket alle vinkler.. men er bare å komme med kommentarer=)
|
bbq199 Send melding |
Likte systemet jeg. Tatt i betraktning at dette var noe du kom på “i farta” synes jeg det er veldig bra ;) |
| #1, skrevet for over 4 år siden | |
|
GamlaSonn Send melding |
ser ut som at du vet hva du gjør i hvert fall … liker det. |
| #2, skrevet for over 4 år siden | |
|
AloneIstand Send melding |
ting kan jo selvfølgelig omgjøres på, både ettersom hva som er mest praktisk og hva som viser seg å måtte endres, men sånn grunnprinsippet tror jeg er bra der ovenfor=) |
| #3, skrevet for over 4 år siden | |
|
RAFAS Send melding |
Nice job dude, her ligger jo alt tilrette :) ...da trengs bare noen ildsjeler til å sette det i system og følge det opp, men det ser jo ut til å ordne seg også i en annen thred her. |
| #4, skrevet for over 4 år siden | |
|
KlunG Send melding |
Ser veldig bra ut. Virker litt stress og styre ladderen da :P |
| #5, skrevet for over 4 år siden |
Du må være logget inn for å kunne skrive innlegg. Klikk her for å bli medlem.