Towring- latterlig?

nye strategien for tiden tror jeg er mass tower

få opp outpost, bygg masse cranes, pump tårn oppover mot basen til motstandern, imens techer man ( med gdi, til mamoths) eneste counteren som jeg har sett sålangt, er å gjøre akkurat det samme, ergo gamet står stille.. dette er noe jeg mener EA må gjøre noe med, evnt begrense radiusen på hvor man kan bygge tårn, spilt 3 games idag, tapt alle 3 mot dette, dette er i 2on2, og jeg er ikke pro enda i cc3 :P men. dem jeg spilte mot var ganske flinke, men alle 3 tapte lett mot dette!

sint gutt søker svar ! :P

Teddy
Send melding

En counter må vel være å bråbygge fly. Krever selvfølgelig en tidlig scout. Ta ut kraner, mcv og tiberium så fort som mulig med flyene i nevnte rekkefølge. Har man ikke scoutet er man hjelpesløs.

#1, skrevet for over 4 år siden
YaegR
Send melding

vel å ty til fly :P sukk

#2, skrevet for over 4 år siden
Metalon
Send melding

Fly er en ide ja. Men det beste er å bare være aggresiv å ta ut strømmen.

#3, skrevet for over 4 år siden
ucvL
Send melding

ta strømmen og cranes ;)

#4, skrevet for over 4 år siden
YaegR
Send melding

funker ikke å ta ut strømmen.. dem bare har nok av dem fra før, samt at strømbygningene dør tregere en tårna.. og er vel nesten billigere og erstatte også?

#5, skrevet for over 4 år siden
AloneIstand
Send melding

om du er en agressiv spiller(ihvertfall med NOD) så bør dem være ganske overkommelige, basedeffence er tross alt stasjonært.

bruk blitzkrieg taktikk(raske units som lett kan flyttes fort rundt omkring) på den måten kan du ungå mesteparten av base deffencet og gå rett mot de sårbare punktene og lage mest mulig skade for minst mulig “skade tatt”

V-S spamming så fort du har fått laser og en sekkunder base i tilfelle han klarer å ta hovedbasen din så bør du ha nok units fort til å ta ut det som holder ham gående..

IMO that is=) hehe

#6, skrevet for over 4 år siden
Jarle103
Send melding

Ja hvis du klarer å komme deg rundt base defencene og jule dem litt er det bra. MEd stealth tanks kan du snike deg inn til det svakeste punktet som sagt. Jeg tror det er viktig å få tatt ut økonomien og mulig. Og du vet det ligger masse penger i stasjonære tårn som ikke brukes. Så du har en fordel når du spiller mot slike..

Er du GDI så bruker du firehawkens mulighet for å fly over base defences. Da kan du slå hovedbasen og kranen og om mulig war factory, da er han helt ut av spill og kan umulig lage mere. Dette vil være mulig med rundt 12-16 fly tenker jeg. Kanskje mer. Uansett, regn med å miste en god del siden du må enten vente på å fly over base defences igjen, eller fly forbi dem og bli skutt ned, regn med å miste en del, men det er verdt det hvis han ikke kan bygge noe mer. Forresten, å få bygd de flyene koster null og niks i forhold til kostnadene til en haug av tårn. 1000 kr per fly base. 1500 kr per fly. Rundt 2000 for upgrade(?) 10004+150016+2000=30 000

Å bygge base defences helt over til din base blir nok dyrere, og denne gamen vil nok vare en stund. Med dette angrepet tror jeg du kan slå han ut for godt. 8 på hovedbase, 4 på kran og 4 på warfactory. hvis ud har flere fly slå til på barracks og eventuelt flybasen. (tiberium factoryen kan du glemme siden uten cons yeard og unitsbygninger har han null sjans. husk å slå til på ekspansjonen i tillegg. (hvis han har flere kraner\hovedbaser må du ta de også.

litt mye tekst dette ja :P

#7, skrevet for over 4 år siden
YaegR
Send melding

hm, jeg så en fyr som hadde jævlig til rank, veldig bra solo rank stats og slikt bli eid av dette, towerduden towra veldig kjapt, han holdt på å tape thought, mot mr.rank men etterhvert fikk tårna overtaket på tanksene, da obeliskene kom var løpet kjørt.

air nekter jeg ^^ hehe. kanskje jeg begynner å støtte bakketroppene med air, venoms el orca om jeg går gdi, carriers og destroyers er mot min rts natur :PP

#8, skrevet for over 4 år siden
RAFAS
Send melding

Ville vært artig å se en demo på dette, du har vel ikke en liggende?

#9, skrevet for over 4 år siden
flygel
Send melding

post replay… må finnes en effektiv måte å countere dette på… jeg hadde i ett 2v2 game at begge mine finer bygde seg nedover og bygde sonic stuff overalt…

#10, skrevet for over 4 år siden
AloneIstand
Send melding

jarle, disse gutta har gjerne mere enn en “crane” bare så du tar det med i beregninga di, dem byggere flere langs tårn løypa dems;):P

#11, skrevet for over 4 år siden
YaegR
Send melding

tror han ene hadde 4 tilsammen, og flekka opp 2 obelisks og 2 aa.. noe annet er beamtanks, gjør obeliska sine range mye lengre en de andre rasenes range.. noe som igjen gjør dette jævlig, flanking og slikt funker rett å slett ikke, grunnet at unitsene er rett og slett for trege.

air mot harvesterne funker bare til en viss grad, når dem har sjønt tegninga at dem kan bygge aa langs hele linjen til tiberiumet, utgår det. men shadows i starten kan kanskje hindre/utsette dette pushet..

#12, skrevet for over 4 år siden
Metalon
Send melding

Spilte en 2v2 klankamp idag der den ene motstanderen gjorde dette. Han bygde seg nedover og plassere masse tårn underveis. Dette gjorde faktisk ganske lett prosess på tanksene mine når jeg prøvde å kjempe det tilbake, men når jeg enkelt og greit kjørte tanksene mine rundt til hovedbasen hans hadde han ikke sjangs. Vær aggresiv og flank mye – det er alt det går ut på. :D

#13, skrevet for over 4 år siden
Jarle103
Send melding

En god måte å slå tilbake dette på hvis du er nod, er å bygge noen obelisks med beam cannon, når tårnene kommer innenfor dette feltet vil de bli skutt ned som fugler.

Hvis du ikke kan ta cranes, gå å fokuser på alt tiberium refinery.

#14, skrevet for over 4 år siden
YaegR
Send melding

hm, vet metalon, men på visse maps og situasjoner har motstanderen bygga obelisks overalt, for det andre, er man scrin eller gdi nytter det ikke å bygge obelisks jarle ;)

for det andre.. det du nevnte er noe man populært kaller “skyttergravskrig” :P

#15, skrevet for over 4 år siden
Jarle103
Send melding

Nei jeg tenkte hvis man var Nod jeg

#16, skrevet for over 4 år siden
xantir
Send melding

Ser ikke hvordan denne towering taktikken kan stoppe et tidlig tankspam.

Tar utgangspunkt i NOD nå, men fungerer vel ganske likt med de andre rasene også: Du bør få en god del scorps/venoms før han har techet til Sonic-towers. Bruk de 5 første du får og send dem bort til basen hans, husk å ha flere factories som hele tiden pumper ut units. Prøv å gå rundt base defences hvis de står i veien, men etter en stund bør du kunne ha nok tankser til å kjøre rett på.

Bare husk å ha god økonomi og spam tanks / venoms, er vel egentlig det eneste dette spillet går ut på.

#17, skrevet for over 4 år siden
Jarle103
Send melding

Det kan være lurt å bruke juggernaut, eller beam cannon, eller de overpowered flygedingsene til the Scrin for å ta tårn, de skyter nemlig ikke så langt som artilleriet.

#18, skrevet for over 4 år siden

Du må være logget inn for å kunne skrive innlegg. Klikk her for å bli medlem.

Logg inn

Bli medlem | Glemt passord?

Poll

Hvilket spill gleder du deg mest til?

C&C 3 Kanes Wrath (RTS)
11%
C&C Red Alert 3 (RTS)
47%
C&C Tiberium (FPS)
16%
Håper de lager C&C Generals 2 (RTS)
26%