Strategi - oppbygging

Heisann.

Gledelig å ha oppdaget dette norske forumet for C&C entusiaster. jeg er riktignok en hardbarka Generals-fan men C&C3 er jo ikke allverdens langt unna så kanskje det må inroduseres for mine Generals-på-halsen spillende venner neste LAN :-)

Over til saken; Jeg tror nok mange, spesiellt nye spillere, ville hatt stor glede av en litt detaljert beskrivelse av hvordan man bygger opp basen med bygninger og units, i hvilken rekkefølge og ikke minst hvorfor man velger som man gjør. I første hand for å komme riktig igang med ressurser og units før det braker løs. Det er sikkert like mange forskjellige synspungter og måter men noen fellesnevnere finnes vel. Om en virkelig god spiller som har testet ut både det ene og det andre kan skrive et stykke om dette, hva han foretrekker og hvorfor, for hver rase tror jeg mange vil finne det både nyttig og lærerikt :-)

Zeo-
3994_141
Send melding

Ta å se litt på Metalon sine replays om du vil lære gode BO’s(buildorders), spesiellt da for Nod spillere. =)

Du finner Metalon’s profil, og noen av replaya hans, under medlemmer her på bruket. ;)

#1, skrevet for over 5 år siden
RAFAS
Send melding

Mja selvfølgelig, det er jo faktisk beste måten å lære på. Kikke litt når jeg kommer hjem :-)

#2, skrevet for over 5 år siden
Zeo-
3994_141
Send melding

Men kan jo sikekrt skrive ned en BO, men bare at det er så mange forskjellige,alt etter om du skal rushe/teche, you name it.. Så er det noen spesielle typer Bo du er ute etter?

Som Metalon alltid sier til meg: “Se på replays Zeo, da lærer du mye.” xD

#3, skrevet for over 5 år siden
RAFAS
Send melding

Mja jeg skjønner. Jeg trodde man hadde en “main line” man brukte i oppstarten uansett, for å ha balanse med ressurser/units i starten før man spesialiserte seg. Kjipt for newbs (som meg hehe) å bli banka gang på gang før vi finner ut at vi bygger klønete.

Joda det beste er seff å studere replays og det skal jeg, så kanskje jeg har en liten tjangs til å ta rotta på de UTROLIG plagsomme carrierne som kommer svevende med shield i bøtter og spann etter en stund.

Problemet mitt når vi har spillt 4-6 pers er at en ligger tilbake og techer opp til han får disse og øser over alle med store mengder av dem etter dette. Om jeg rusher tidlig kommer det en annen luring og tar meg i mellomtiden

#4, skrevet for over 5 år siden
Zeo-
3994_141
Send melding

Skjønner hva du mener med det du sier om flere spillere. ;)

Noe jeg ofte gjør er noe liknende dette. crane > 2 stk refineries > 2 stk power og herfra varierer det litt, men som regel ett warfactory og et nytt refinery. Så går det litt alt etter hva fienden gjør, hjelper ikke f.eks å bygge mange av en unit om fienden har mange av uniten som er sterk mot din, og denslags. Jeg har ofte minst 2 harvesters på hvert refinery.

Når man blir mer kjent med spillet lærer man seg hva som er bra mot hva og denslags.

Håper dette kan hjelpe deg i gang. =)

#5, skrevet for over 5 år siden
RAFAS
Send melding

Takker, supert :-)

Den vanligste feilen med oss nybegynnere er viktigheten av ressurser og å bygge nok harvesters og refinerys. I motsetning til Generals finnes det jo ikke mulighet til alternative ressurser her. En annen ting; blir ikke tomme tiberium-fields et problem ganske fort med så heavvy innsamling?

#6, skrevet for over 5 år siden
ExuZ
Send melding

det blir jo det, men innen det blir et problem, så bør du ha sørget for at fienden enten har brukt like mye penger eller er død. Evt at du sørger for å ta feltene hans.

#7, skrevet for over 5 år siden
dac-
Send melding

Offensiv djevelskap, der har du svaret ditt ;) SPill offensivt – legg press på fienden, slå ut økonomien hans mens du tar til deg så mye tiberium du bare makter.

“He who can destroy a thing, controls a thing.”

#8, skrevet for over 5 år siden

Du må være logget inn for å kunne skrive innlegg. Klikk her for å bli medlem.

Logg inn

Bli medlem | Glemt passord?

Poll

Hvilket spill gleder du deg mest til?

C&C 3 Kanes Wrath (RTS)
11%
C&C Red Alert 3 (RTS)
47%
C&C Tiberium (FPS)
16%
Håper de lager C&C Generals 2 (RTS)
26%