Tiberium.no trenger aktive IRC admins

Untitled

Aktiviteten på IRC blir stadig bedre pluss at vi får flere og flere aktive medlemmer. Det går ikke raskt men det går fremover. Vi trodde at TG07 ville gi oss langt flere medlemmer enn det vi har oppnådd så vi må gjøre noe aktivt for å få alle som spiller online CnC 3 til å melde seg på siden.

I den annledning trenger vi i første omgang 2 aktive personer som kan være på IRC @ Quakenet #Tiberium.no

Oppgavene finner du her

DU SØKER VED Å LEGGE INN EN KOMMENTAR!

VicViper
(admin)
Nod
Send melding

Arbeidsoppgavene vil i første omgang være:

1. Holde topic opptatert.

2. Hjelpe folk som stiller spørsmål.

3. Kicke/banne folk som ikke oppfører seg (Bann kunn 10 min).

4. Starte diskusjoner som er relatert til C&C 3, som folk kan ha glede av å snakke om.

5. Fortelle om hva vi driver med på IRC.

#1, skrevet for over 5 år siden
Zeo-
3994_141
Send melding

Da har jeg søkt.

Ønsker alle søkere lykke til. =)

#2, skrevet for over 5 år siden
Jarle103
Send melding

Hva er irc og hvordan får man det?

#3, skrevet for over 5 år siden
AndyGorm
Send melding

Gl HF

#4, skrevet for over 5 år siden
Rajohan
Send melding

Og hvor er er det vi søker? :p

#5, skrevet for over 5 år siden
VicViper
(admin)
Nod
Send melding

Jarle103 skrev:

Hva er irc og hvordan får man det?

Du kan laste ned mIRC (google)

IRC er da masse chatservere slik at folk kan koble seg til og lage kaneler osv.. vi er på Quekenet og kanalen heter #tiberium.no

#6, skrevet for over 5 år siden
Zeo-
3994_141
Send melding

IRC er et program mest brukt til å chatte, og for den del finne pcw’er i mange spill. Du finner IRCwww.mirc.com, og det kan lastes ned derifra.

Du kommer deg online til tiberium.no’s kanal på følgende måte: 1. Last ned et program du kan komme deg inn i IRC verdenen med, f.eks www.mirc.com. 2. Åpne mIRC og skriv inn informasjonen du blir bedt om å skrive helt i begynnelsen. 3. Tiberium.no ligger på quakenet, som er ett av flere IRC netverk. Quakenet blir mest brukt av gamere hele verden over. (Correct me if I’m wrong) Du kommer deg inn på Quakenet via mIRC på denne måten: Options > Connect > servers. Inne på servers blar du deg frem til “Quakenet” under IRC network. På IRC server kan du velge “QuakeNet:Random SE server.” 4. Du kan nå trykke på “connect to server, og du vil joine QuakeNet.

Hvordan joine #tiberium.no og andre kanaler på QuakeNet? Du kan gjøre dette på flere måter, en er slik: Du velger “Commands” på oppgavelinjen > Join channel. Her skriver du bare inn “tiberium.no” eller en annen ønsket kanal. Men om du lukker mIRC og slår det på igjen må du, med måten forklart over, nok engang skrive inn kanalen du vil joine for hver gang.

velg favorites > add to favorites, eller en litt mer tungvidt måte: Du kan bruke noe som heter “perform” for å joine kanaler automatisk vet oppstart, det kan gjørest slik: Options > Connect > options. Her trykker du på “perform”. Du får nå opp en boks der det blandt annet er en boks du kan skrive i. Her skriver du /j #tiberium.no, eller annen ønsket kanal. Du må huske å trykke “enable perform on connect” for at dette skal fungere.

Det er mulig dette er en tungvidt måte, eller jeg gjør noe helt feil. Også mulig at jeg har en eldre versjon av mIRC. Men det skulle i alle fall gi deg en pekepin i riktig retning.

– Daniel aka Zeo

#7, skrevet for over 5 år siden
dac-
Send melding

IRC er protokollen, mIRC er en av flere klienter – bare så det er avklart, er nemlig stor forskjell ;)

“Regler” for IRC kanaler har ifra min erfaring en levetid på høyst 1 uke før man mer eller mindre gir faen, bruk folkeskikk og oppfør deg som folk så går det bra :)

#8, skrevet for over 5 år siden
Zeo-
3994_141
Send melding

Vet, men visste ikke hvordan jeg skulle forklare det. :P

#9, skrevet for over 5 år siden
YaegR
Send melding

im in =)

#10, skrevet for over 5 år siden
AloneIstand
Send melding

Så lenge jeg sitter på pc’en er jeg også på irc, så ser ikke noe problem med å skulle hjelpe til med å få fart på kanalen=)

irc nick: |XzeNt

Bare si ifra om jeg møter standarene=)

#11, skrevet for over 5 år siden
Rajohan
Send melding

Jeg vil gjerne få ansvaret. Er på mirc så lenge jeg er på pcen som han over sier, så ser ikke helt problemet med og hjelpe til litt. :)

#12, skrevet for over 5 år siden
oDDi
Send melding

Søknad; IRC admin @ #tiberium.no

Alder: 17 Name: Oddbjørn Egge Aktiv: Kan du banne på Bosted: Hadeland <3

Søker meg inn som irc-admin fordi jeg mener at jeg kan ta meg av de oppgavene som står beskrevet over.

Har spilt alle C&C spillene siden gode gamle playstation 1, så jeg har litt peiling på dette med C&C.

Kan også hjelpe folk med og få åpnet riktige porter i routern sin. Også etterpå forwarde til riktig intern IP.

Ellers så er jeg moderator på siden kreativia.no som er arvtageren til XG-design.net som hadde rundt 1000 medlemmer.

Jeg bruker også Irssi / Putty, dvs at jeg kjører IRC fra en server, og jeg vil da alltid være online. Slik at jeg da bare kan logge meg inn også vil da se hva folk har sagt og gjort.

Mener også selv at jeg er voksen og annsvarsfull :)

– Oddiiiiii

#13, skrevet for over 5 år siden
ucvL
Send melding

Kan godt søke til og bli en admin på Tiberium jeg..

jeg har brukt irc og scripts i ca 4-5 år og har vært admin på noen småe kannaler og kan litt om routers og generelle ting om pc,

Jeg føler også at jeg kan følge og oppretholde pliktene som en admin på Tiberium.no sin IRC kannal :)

#14, skrevet for over 5 år siden
aiaN
Send melding

Hei, Ganske ny her… Takker for all oppmerksomhet. Jeg er en gutt i de sene 18 åra, jeg har 2 tunge prioriteringer nå 1-2 måneder frem og det er skole og gaming. Og om 1-2 måneder er skolen ferdig “og bra er det”.

Jeg driver nå veldig mye med CS, som er kjent både på godt og vondt gjennom det store land. Jeg driver eller har drevet aktivt med community, har veldig mye organisering’s erfaring via nett. Også er jeg en gammel farer på mIRC.

Jeg har drevet med CC så lenge jeg kan huske, helt siden jeg fikk spillet på alt for mange disketter som brukte ALT for lang tid å innstalere på min P2 333mhz maskin…

Nei jeg er betatt av CC sjangeren og vil alltid være det. Hvor aktiv jeg kommer til å bli med gamet er det faktisk commynity som styrer. Jeg er vilter etter å møte flere sjeleglade gamere, både proffesjonelle og hobby spillere og jeg annser meg som en rimelig, rolig og engasjert person.

Er det noe mer dere lurer på så anntar jeg at dere har e-mailen min :)

Takker for meg!

Mvh. Kai-André “aiaN” Fosstvedt

#15, skrevet for over 5 år siden
IstrechI
Send melding

kan være det jeg vet du Vic ;) jeg er jo pro på IRC :P

#16, skrevet for over 5 år siden

Du må være logget inn for å kunne skrive innlegg. Klikk her for å bli medlem.

Logg inn

Bli medlem | Glemt passord?

Poll

Hvilket spill gleder du deg mest til?

C&C 3 Kanes Wrath (RTS)
11%
C&C Red Alert 3 (RTS)
47%
C&C Tiberium (FPS)
16%
Håper de lager C&C Generals 2 (RTS)
26%